castorama gdańsk osowa godziny otwarcia

Gdy ciagnik wjechal na przeslo nastapilo zlamanie wszystkich czterech stalowych dzwigarów glównych

Katastrofa nastąpiła w rok po oddaniu mostu do użytku, 10 lipca 1962 r. w czasie przejazdu ciągnika z przyczepą, o łącznej masie około 45 t. Gdy ciągnik wjechał na przęsło nastąpiło złamanie wszystkich czterech stalowych dźwigarów głównych. Były to belki dwuteowe, spawane, ze stali o dużej wytrzymałości. Oba pasy belki były połączone ze środnikiem spoinami pachwinowymi. Dolny pas, wzmocniono w środkowej części nakładką przyspawaną do niego również spoinami pachwinowymi. W zniszczonym przęśle trzy belki były złamane przy obu końcach a czwarta - tylko przy...

Więcej »

Nowoczesna architektura : Propozycja mieszkaniowa Starego Miasta Kwidzyna / Perspektywa

Dzięki Perspektywa Drugi zwycięski projekt Perspektywa dla Kwidzyńskiego Starego Miasta w Polsce odpowiada na wyzwanie konkursowe nowoczesną architekturą z klasycznymi elementami. Pozwala to na dialog między historycznym otoczeniem a kreowaniem nowego wizerunku miasta kwidzyńskiego. Cel ten osiągnięto analizując istniejącą i historyczną sieć miejską miasta, dokumentację archiwalną, stosując odpowiednią skalę, proporcje i charakterystyczne fasadki trójosiowe. Więcej zdjęć i architektów. opis po przerwie. Głównym celem konkursu architektonicznego na Stare Mia...

Więcej »

Rola spraw kolejowych na ziemiach Polski

Ziemie odrodzonej Rzeczypospolitej były traktowane przez rządy zaborcze jako pole przyszłej wojny. Wynikiem tego była nie tylko budowa licznych twierdz. warownych przyczółków mostowych itp., lecz również dostosowanie wielkich urządzeń kolejowych do potrzeb czy to strategicznych, czy to polityczno-handlowych trzech wrogo do siebie usposobionych cesarstw. Dzięki temu całe połacie kraju i szeregi miast i osiedli były w zupełności pozbawione korzyści komunikacji kolejowej lub też, w razie budowy kolei, były traktowane jako obiekty drugorzędne, podporządkowane całkowicie planom gospodarc...

Więcej »

Biżuteria na prezent

W ostatnich kilkunastu latach obserwuje się niespotykane uprzednio nasilenie uszkodzeń mostów z betonu przez korozję. W mostach stalowy korozja zaczyna się zwykle od powierzchni elementów konstrukcji, w betonowych - nierzadkim zjawiskiem jest korozja wgłębna powstając w następstwie przepuszczalności ich materiału. Stąd na przykład korodują pręty zbrojeniowe, gdy są osłonięte zbyt cienką otuliną. Zwiększają przy tym swoją objętość wywierając na beton naciski poprzeczne dochodzące do 13 MPa. Powoduje to zarysowania i odpryski betonu. Przyczynami zintensyfikowania kor...

Więcej »
http://www.abc-budownictwa.com.pl 751#domek w ogrodzie , #samsung tryb serwisowy , #opel meriva opis kontrolek , #zakuwarka do przewodów hamulcowych , #praca dla studentów kraków olx , #posadzki żywiczne dekoracyjne , #kafelki bezfugowe , #blat drewniany praktiker , #telewizory led olx , #grill ogrodowy castorama ,