Oto przykłady uszkodzeń i zniszczeń mostów z betonu: Na żelbetowych filarach podpierających górny pomost wiaduktu na zachodnim dojeździe do kalifornijskiego mostu Richmond - San Rafael stale występują rysy i łuszczenie się betonu. Wiadukt ten długości 6,8 km został wybudowany w 1956 r. Połowa filarów zachodniego dojazdu jest zagrożona. Już w 1975 r. zastąpiono 4 filary nowymi. Natomiast filary po stronie wschodniej są w dobrym stanie. Badania wykazały, że przyczyną uszkodzeń filarów jest nadmierna zawartość w betonie chlorku wynosząca do 7 kg/m, gdy dopuszcza się co najwyżej 1,2 kg/m, Tak duża...
Unieruchomienie stalowych łożysk wahaczowych przez korozję było powodem zamknięcia betonowego Popular Street Bridge w St. Louis przez rzekę Mississippi (St. Zjedn. AP). Most eksploatowano przez 3 lata. W tym czasie 429 wahaczy podpierających przęsła belkowe skorodowało wskutek działania soli i zanieczyszczonego powietrza do tego stopnia, że przestały spełniać swoją rolę, co spowodowało powstanie rys w betonie belek. Korpusy i przeguby łożysk były z twardej stali. Zastąpiono je łożyskami gumowymi (ENR 21. 8. 75). W początkowym okresie wprowadzania w ZSRR mostów z betonu sprężonego wzorowano się na...
Design wnętrza pokazuje innym osobom – oraz przypomina nam samym, jacy jesteśmy. Osoba mająca pełną kontrolę nad wyglądem wnętrza może sprawić, że będzie stanowiło dokładne odwzorowanie jej duszy. Nasuwa się analogia artysty tworzącego obraz Jeśli będzie poprawiał dzieło w nieskończoność, w końcu doprowadzi do jego całkowitego zniszczenia. Ktoś musi dać mu znać, aby skończył z poprawianiem. Podobnie jest przy panowaniu nad przestrzenią przez designera – w końcu stanie się tak, że wnętrze, zamiast stanowić ciekawy projekt, stanie się siedliskiem kiczu i zacznie wzbudzać nie zachwyt, a śmiesznoś...