okno 180x120

Polowa filarów zachodniego dojazdu jest zagrozona

Oto przykłady uszkodzeń i zniszczeń mostów z betonu: Na żelbetowych filarach podpierających górny pomost wiaduktu na zachodnim dojeździe do kalifornijskiego mostu Richmond - San Rafael stale występują rysy i łuszczenie się betonu. Wiadukt ten długości 6,8 km został wybudowany w 1956 r. Połowa filarów zachodniego dojazdu jest zagrożona. Już w 1975 r. zastąpiono 4 filary nowymi. Natomiast filary po stronie wschodniej są w dobrym stanie. Badania wykazały, że przyczyną uszkodzeń filarów jest nadmierna zawartość w betonie chlorku wynosząca do 7 kg/m, gdy dopuszcza się co najwyżej 1,2 kg/m, Tak duża...

Więcej »

Unieruchomienie stalowych lozysk wahaczowych przez korozje bylo powodem zamkniecia betonowego Popular Street Bridge

Unieruchomienie stalowych łożysk wahaczowych przez korozję było powodem zamknięcia betonowego Popular Street Bridge w St. Louis przez rzekę Mississippi (St. Zjedn. AP). Most eksploatowano przez 3 lata. W tym czasie 429 wahaczy podpierających przęsła belkowe skorodowało wskutek działania soli i zanieczyszczonego powietrza do tego stopnia, że przestały spełniać swoją rolę, co spowodowało powstanie rys w betonie belek. Korpusy i przeguby łożysk były z twardej stali. Zastąpiono je łożyskami gumowymi (ENR 21. 8. 75). W początkowym okresie wprowadzania w ZSRR mostów z betonu sprężonego wzorowano się na...

Więcej »

Design wnętrza

Design wnętrza pokazuje innym osobom – oraz przypomina nam samym, jacy jesteśmy. Osoba mająca pełną kontrolę nad wyglądem wnętrza może sprawić, że będzie stanowiło dokładne odwzorowanie jej duszy. Nasuwa się analogia artysty tworzącego obraz Jeśli będzie poprawiał dzieło w nieskończoność, w końcu doprowadzi do jego całkowitego zniszczenia. Ktoś musi dać mu znać, aby skończył z poprawianiem. Podobnie jest przy panowaniu nad przestrzenią przez designera – w końcu stanie się tak, że wnętrze, zamiast stanowić ciekawy projekt, stanie się siedliskiem kiczu i zacznie wzbudzać nie zachwyt, a śmiesznoś...

Więcej »

Glowice sa polaczone gumowymi przewodami z hydrauliczno pneumatycznym systemem sterowania

Trakcje elektryczne znacznie oszczędniejsze w budowie, bardziej elastyczne pod względem sposobu prowadzenia linii, nadawały się do celów i potrzeb ruchu podmiejskiego. Ze względu na lekkość taboru i niewielką szybkość mogły być prowadzone nawet w ulicach miejskich wzdłuż jezdni. Po paru dziesiątkach lat swego rozwoju z chwilą wprowadzenia trakcji elektrycznej, zaczęły szybko tracić na znaczeniu w zakresie komunikacji podmiejskiej, oddając częściowo swe urządzenia i trasy linii dla nowego systemu komunikacyjnego — kolejek elektrycznych. Rola tych ostatnich wzmaga się coraz bardziej. W miarę rozrostu miast i wz...

Więcej »
http://www.wszczepyzmetali.com.pl 751# , #domek w ogrodzie , #samsung tryb serwisowy , #opel meriva opis kontrolek , #zakuwarka do przewodów hamulcowych , #praca dla studentów kraków olx , #posadzki żywiczne dekoracyjne , #kafelki bezfugowe , #blat drewniany praktiker , #telewizory led olx ,