płyta szamotowa leroy merlin

Komentujac katastrofe Silver Bridge

Komentując katastrofę Silver Bridge czasopismo RFN podało, że prawdopodobnymi jej powodami mogły być: - spękania zmęczeniowe w miejscu oparcia łańcucha na słupku, - spękania zmęczeniowe w płaskim ogniwie łańcucha, - korozja elementów silnie obciążonych. Z rumowiska zebrano elementy obu pylonów oraz części obu łańcuchów długości około 450 m, szukano usztywnień i starano się je uporządkować. Pomimo, że wszystkie części były oznakowane, trudno było ustalić, z którego miejsca pochodziły, gdyż konstrukcja była dwukrotnie s...

Więcej »

Naprezenia niszczace byly nastepstwem nie wlasciwej kolejnosci spawania

Pierwsze pęknięcie powstało przy jednym połączeniu spawanym i wywołało nagłą zmianę sił wewnętrznych, bez uprzedniego wystąpienia deformacji oraz wzrost ugięcia konstrukcji. Oprócz tego nie stwierdzono ani jednego wyraźnego pęknięcia, natomiast zanotowano liczne drobne zarysowania. Naprężenia niszczące były następstwem nie właściwej kolejności spawania. Lokalne odkształcenia, które przy tym wystąpiły w miejscach nadmiernych naprężeń spawalniczych były większe niż granica sprężystości stali. W mostach spawanych występuj...

Więcej »

Degeneracja wielowiekowego typu jednorodzinnego domu

Degeneracja wielowiekowego typu jednorodzinnego domu mieszkalnego powoduje zupełnie nieracjonalny rozwój zespołu dzialek budowlanych, tj. bloku w rozumieniu urbanistycznym, a co za tym idzie i całych dzielnic tworzących z kolei pełny organizm miejski, Poszczególne wyżej wymienione czynniki urbanistyczne, spotęgowane niesłychanie przez rozwój bogactw miast i narodów całych, przez pomyślny rozwój gospodarczy Europy i olbrzymie postępy techniki w różnych dziedzinach życia, zaczynają oddziaływać z wielką siłą na budowę organizmu urbanisty...

Więcej »

Budownictwo wczoraj i dzis : Korytarz leśny Studio Highway Noise Barrier / BREAD Studio

Oto przykłady uszkodzeń i zniszczeń mostów z betonu: Na żelbetowych filarach podpierających górny pomost wiaduktu na zachodnim dojeździe do kalifornijskiego mostu Richmond - San Rafael stale występują rysy i łuszczenie się betonu. Wiadukt ten długości 6,8 km został wybudowany w 1956 r. Połowa filarów zachodniego dojazdu jest zagrożona. Już w 1975 r. zastąpiono 4 filary nowymi. Natomiast filary po stronie wschodniej są w dobrym stanie. Badania wykazały, że przyczyną uszkodzeń filarów jest nadmierna zawartość w betonie chl...

Więcej »
http://www.ogrzewaniepodlogowe.biz.pl 751# , #domek w ogrodzie , #samsung tryb serwisowy , #opel meriva opis kontrolek , #zakuwarka do przewodów hamulcowych , #praca dla studentów kraków olx , #posadzki żywiczne dekoracyjne , #kafelki bezfugowe , #blat drewniany praktiker , #telewizory led olx ,