światła skandynawskie

Skutki nowoczesnego rozwoju gospodarczego na miasta gotyckie, renesansowe i barokowe

Widzimy obecnie całe szeregi miast gotyckich, renesansowych i barokowych, wciągniętych w porywający wir nowoczesnego rozwoju gospodarczego. W ubiegłych epokach swego powstania i rozwoju sharmonizowane i podporządkowanie działaniu pewnych czynników urbanistycznych, obecnie wchodzą w stadium gwałtownego przewrotu ekonomicznego. Szybkie wzbogacanie sie i podnoszenie stopy życiowej części ludności miejskiej, oraz jej niebywale wysoki i wciąż wzmagający się przyrost, dosłownie rozsadzają dotychczasowy organizm miejski. Zaczyna on chaotycznie i zupełnie przypadko...

Więcej »

Rola poszczególnych budynków w zabudowie miasta

Obszerne gmachy mieszkalne i administracyjne, magazyny intendentury, warsztaty i fabryki wytwarzające sprzęt wojenny i zaopatrzenie żołnierza, stajnie, hangary itp. zaczynają odgrywać wielką rolę w zabudowie całego nieraz miasta. Obok tego wchodzą w grę często wielkie tereny, przeznaczone dla wychowania fizycznego żołnierza i dla celów ćwiczeń różnych rodzajów broni. Przy czym nowoczesna technika wojenna, działająca wielkimi masami ludzi i udoskonalonym sprzętem mechanicznym, wymaga coraz większych przestrzeni dla celów powyższych. Ćwiczenia piechoty ...

Więcej »

Design przede wszystkim – jak sprzedać elektronikę w ładnym opakowaniu

Gdy rzucimy okiem na rynek sprzętu elektronicznego w ujęciu całej kuli ziemskiej, zobaczymy pewną prawidłowość. Na rynku wszystkie firmy oferują produkty o podobnych parametrach – często produkowane nawet w tych samych fabrykach. Co sprawia, że jedna z marek cieszy się tak ogromnym powodzeniem, że jej fani wdają się w utarczki słowne z wszystkimi innymi użytkownikami sprzętu? Dlaczego właśnie ona ma tak zagorzałych wrogów, mimo tego, że tak naprawdę, to że ktoś inny lubi jej produkty, nikomu nie szkodzi? Mowa oczywiście o fanach oraz przeciwnikach fi...

Więcej »

Obcy w nocy: prawo i medycyna w erze zarządzania opieką

Ze wzrostem przewożonych ludzi i mas towarów wzrastały szybkości środków lokomocji. Gdy szybkość maksymalna konnych pojazdów osobowych na początku wieku XIX wynosiła Średnio kilka lub kilkanaście kilometrów na godzinę, to w sto lat później szybkość kolei wynosiła już koło stu kilometrów, a w czasach ostatnich na próbach samochodów, specjalnie do tego budowanych, przekracza już czterysta kilometrów na godzinę, szybkość samolotów osiąga 1000 km. Gdy pojazd konny wiózł ładunek jednej lub półtorej tony, to dziś pociąg towarowy przewozi tysiąc...

Więcej »
http://www.budownictwodzis.com.pl 751# , #domek w ogrodzie , #samsung tryb serwisowy , #opel meriva opis kontrolek , #zakuwarka do przewodów hamulcowych , #praca dla studentów kraków olx , #posadzki żywiczne dekoracyjne , #kafelki bezfugowe , #blat drewniany praktiker , #telewizory led olx ,