Główną przyczyną wydawało się zamarzanie. Jednakże wątpliwości wywoływał fakt, że rysy pojawiały się nieraz dopiero po kilku latach, a nie w czasie pierwszej zimy po wybudowaniu mostu. W tej sytuacji podjęto zakrojone na szeroką skalę badania laboratoryjne i na obiektach spękanych. Wyniki tych badań można streścić następująco (Donczenko, Sieregin, Zacharow, 1957): Szerokość rys wynosiła w zasadzie od 0,1 do 3 mm. W miejscach rys szerokości większej niż 1 mm stwierdzono intensywną ...
Przemysł środkowej i zachodniej Europy zaopatruje w swe produkty Europę wschodnią i cztery inne części Świata, wydobywając z nich surowce, wzniecając zapotrzebowanie na coraz nowe produkty, rozszerza w ten sposób swe rynki zbytu i organizuje olbrzymi mechanizm gospodarki Światowej. Dopiero w drugiej połowie wieku XIX przyłączają się do tej pracy przodujących państw europejskich Stany Zjednoczone Ameryki Północnej. Nieznany w dziejach przypływ bezmiernych bogactw ze wszystkich części Świat...
Samochód zaczyna się rozwijać powoli i nieśmiało jeszcze przed pierwszą wojną światową. Dzięki wszechstronnemu udoskonaleniu motoru spalinowego w czasie wojny zyskuje coraz większe rozpowszechnienie. Jednocześnie zaczyna odgrywać coraz wiekszą role w ruchu osobowym i towarowym śródmiejskim. Łącznie z ruchem autobusów wpływa on w sposób charakterystyczny na budowę miasta, powodując ulepszenie bruków, porządkowanie ruchu ulicznego itp. Dla miast największych tj. paromilionowych...