Design w naszej codzienności

Jeszcze parę lat temu komórka była tylko aparatem do dzwonienia. Producenci pierwszych modeli nie zapominali o tym, że użytkownik lubi wyrażać siebie. Ponieważ takie wyrażenie siebie nie było możliwe za pomocą tapety (albo było możliwe tylko w niewielkim stopniu), zadbali o wymienne obudowy, dzięki którym nawet prosty aparat stawał się wyróżniający, lepszy. Podobny trend utrzymuje się do dzisiaj, mimo ogromnych możliwości, oferowanych przez „wszystkomające” telefony. W reklamach producenci odwołują się głównie do indywidualności użytkownika. Telefon rzadk...

Jednakze i fundamenty palowe nie zawsze zapewniaja bezpieczenstwo mostu

Pierwszy most Londyński z XII w. w czasie swego 700-letniego istnienia wymagał stałej naprawy podpór, które osiadały zarówno wskutek znacznej prędkości przepływu Tamizy, powodującej podmywanie podpór jak i z powodu nadmiernego obciążenia mostu opartymi na nim budynkami. Podobnie też fundamenty paryskiego Pont Neuf (XVI w. ) wymagały naprawy w krótkim czasie po jego wybudowaniu, chociaż po raz pierwszy przy projektowaniu fundamentów mostu powołano grupę ekspertów, która zadecydowała o sposobie ich wykonania. Wbrew opinii jednego z ekspertów, powzięto niewłaściwą de...

Trudna definicja designu

Design to pojęcie bardzo rozbudowane, łączące w sobie takie kwestie jak sztuka – także użytkowa, projektowanie przedmiotów, architektura. Nie jest tylko i wyłącznie sztuką, ale każdy designerski projekt powinien należeć do tej kategorii. Designer, w przeciwieństwie do malarza czy kompozytora (ograniczanego tylko inwencją twórczą), nie może stworzyć przedmiotu, który wygląda niesamowicie i jest do niczego nie przydatny. Projektując meble musi zapoznać się z ludzką anatomią oraz zasadami ergonomii, gdy tworzy projekt telefonu komórkowego musi pamiętać o średnim wy...

Ranibizumab versus Verteporfin dla zwyrodnienia plamki związanego z wieńcem neowaskularnym ad

Ze wzrostem przewożonych ludzi i mas towarów wzrastały szybkości środków lokomocji. Gdy szybkość maksymalna konnych pojazdów osobowych na początku wieku XIX wynosiła Średnio kilka lub kilkanaście kilometrów na godzinę, to w sto lat później szybkość kolei wynosiła już koło stu kilometrów, a w czasach ostatnich na próbach samochodów, specjalnie do tego budowanych, przekracza już czterysta kilometrów na godzinę, szybkość samolotów osiąga 1000 km. Gdy pojazd konny wiózł ładunek jednej lub półtorej tony, to dziś pociąg towarowy przewozi tysiące ton. Najwięks...

Najnowsze zdjęcia w galerii meble-designo:

331#zum kwidzyn , #jak zbudować ziemiankę , #jak malować ściany wałkiem , #konsorcjum stali zielonka , #komserwis , #systemy suchej zabudowy , #farba silikatowa , #brikomarsze inowrocław , #olx iława , #rolety katowice , #olx malbork ,