Zalamanie mostu nastapilo wskutek przerwania obu lancuchów od strony dolnego biegu rzeki

Załamanie mostu nastąpiło wskutek przerwania obu łańcuchów od strony dolnego biegu rzeki, w odległości około 40 cm od początku kanałów wprowadzających łańcuchy do miejsca zakotwienia w przyczółku mostowym. W tych miejscach stwierdzono znaczne uszkodzenia łańcuchów przez korozję, zmniejszające przekrój do 1/5 przekroju pierwotnego (z 16700 do 3330 mm). Kanały te były nie dostępne i dlatego łańcuchy w nich nie mogły być kontrolowane i konserwowane. Wyloty kanałów znajdowały się tak nisko, że przenikała do nich brudna woda z nawierzchni. Prz...

koniecznosc opierania fundamentów na warstwie twardego i wytrzymalego gruntu

Głębokość rozmycia zależy od wielkości przyboru wody, od podatności koryta rzeki na erozję i od czasu jej trwania. Dawniej kierowano się empiryczną zasadą, że na każdą stopę (30 cm) przyboru wody należy zagłębić filar poniżej dna 3 albo 4 stopy. Wzorem starożytnych budowniczych również w średniowieczu i w dobie Odrodzenia podkreślano konieczność opierania fundamentów na warstwie twardego i wytrzymałego gruntu, budowania mostów w miejscach płytkich o równym i możliwie skalistym dnie, na odcinkach rzek o prostoliniowym przepływie, co nie tylk...

Grupy miast

W jednej często przeważają czynniki z dawna już działające i kształtujące organizm miejski, druga natomiast niczym nie związana staje sie wykładnikiem niemal w czystej formie działających umiejętności, poglądów i potrzeb przemysłu, handlu i gospodarki wieku XIX i początku XX. Są to liczne miasta o charakterze handlowym i przemysłowym w tych czasach powstające. Szybkość procesów gospodarczych, zachodzących ciagu tego stulecia, jest jedna z przyczyn chaotyczności i wadliwości budowy miasta. Sam wybór i podział terenów dla budowy nowych dzielnic, w...

Czynnosc serca wtedy zwalnia sie

Pewna chaotyczność i szybkość rozwoju odzwierciedliły się w budowie miasta i spotęgowały i tak już wielkie zadania, jakie stanęły przed urbanistyką nowoczesną. Będziemy usiłowali poddać je bliższemu zbadaniu i skoordynowaniu ich celów i Środków dla dobra konstrukcji i formy miasta nowoczesnego. I podkreślimy tu znowu szczególne atuty, które los dał miastu polskiemu. Szkodliwe pod wieloma względami rządy zaborcze, krzywdzące i zaniedbujące miasto polskie, opóźniały też w nich rozwój współczesnych środków komunikacyjnych. Dzięki temu dziś...

Najnowsze zdjęcia w galerii meble-designo:

300#zum kwidzyn , #czym malować drewno , #jak malować ściany wałkiem , #konsorcjum stali zielonka , #komserwis , #systemy suchej zabudowy , #farba silikatowa , #efli kościan , #mrowka tarnow , #rolety katowice ,