Grupy urządzeń techniki komunikacyjnej

Wpływ poszczególnych urządzeń techniki komunikacyjnej jest bardzo różnolity. Rozróżniamy poszczególne ich grupy: 1) Żegluga morska i śródlądowa. 2) Koleje normalnotorowe, parowe i elektryczne. 3) Kolejki parowe podmiejskie i kolejki elektryczne. 4) Tramwaje i trolleybusy. 5) Kolejki miejskie elektryczne pod- i nadziemne, tzw. «metro». 6) Ruch konny osobowy i towarowy. Ruch rowerowy. 7) Ruch samochodowy, osobowy i towarowy — autobusy. 8) Lotnictwo. Grupa pierwsza, tj. żegluga morska i śródlądowa, wpływa na konstrukcje miasta w samym jej zaraniu, tworząc podstawy gospo...

Komentujac katastrofe Silver Bridge

Komentując katastrofę Silver Bridge czasopismo RFN podało, że prawdopodobnymi jej powodami mogły być: - spękania zmęczeniowe w miejscu oparcia łańcucha na słupku, - spękania zmęczeniowe w płaskim ogniwie łańcucha, - korozja elementów silnie obciążonych. Z rumowiska zebrano elementy obu pylonów oraz części obu łańcuchów długości około 450 m, szukano usztywnień i starano się je uporządkować. Pomimo, że wszystkie części były oznakowane, trudno było ustalić, z którego miejsca pochodziły, gdyż konstrukcja była dwukrotnie symetryczna, tak że niektóre elementy wy...

Miasta pod zaborami

Wszyscy trzej zaborcy pobudowali szeregi twierdz, narzucając licznym mniejszym i większym miastom, jak również wszystkim trzem stolicom zaborów, rolę miast warownych. O ile rola ta była ciężka dla szybko rosnących miast podległych własnym rządom, o tyle czynnik warowności działał szczególnie uciążliwie i krzywdząco w miastach polskich, gdzie obce rządy umyślnie nieraz hamowały rozwój samodzielny organów miejskich. Jeżeli do miast oznaczonych na załączonej mapie jako twierdze, dodamy bardzo liczny szereg miast garnizonowych we wszystkich trzech zaborach, obsadzonych bardzo ...

Czas terapii antyretrowirusowej po rozpoznaniu kryptokokowego zapalenia opon mózgowych AD 9

Niepomiernie szybki rozwój kolejnictwa przypadł chronologicznie na ten sam okres, kiedy zanikła wiedza urbanistyczna, kiedy podupadły umiejętności i oby- czaje, oraz dobre tradycje budowlane i urbanistyczne wieków ubiegłych, a nie zbudziła się jeszcze nawet w najmniejszym stopniu świadomość wielkich zagadnień społecznych, technicznych i gospodarczych, którym ma sprostać miasto wieku XX, Druga połowa wieku XIX jest jednocześnie okresem przytłaczającej przewagi interesów władz i administracji państwowej ponad interesami miasta i jego ustrojem administracyjnym, Wynikiem tego Stan...

Najnowsze zdjęcia w galerii meble-designo:

331#olx iława , #rolety katowice , #olx malbork , #altana ogrodowa projekt pdf , #gaz propan butan cena , #gruntowy wymiennik ciepła cena , #brw grudziądz , #piasek gliniasty , #montaż grzejnika cena , #broker starogard ,