brak dźwięku na youtube

Wzrost szybkości środków lokomocji.

Ze wzrostem przewożonych ludzi i mas towarów wzrastały szybkości środków lokomocji. Gdy szybkość maksymalna konnych pojazdów osobowych na początku wieku XIX wynosiła Średnio kilka lub kilkanaście kilometrów na godzinę, to w sto lat później szybkość kolei wynosiła już koło stu kilometrów, a w czasach ostatnich na próbach samochodów, specjalnie do tego budowanych, przekracza już czterysta kilometrów na godzinę, szybkość samolotów osiąga 1000 km. Gdy pojazd konny wiózł ładunek jednej lub półtorej tony, to dziś pociąg towarowy przewozi tysiące ton. Naj...

Więcej »

Podgrzewanie ponadto poszerza strefe odksztalcen plastycznych zachodzacych przy spawaniu

Podgrzewanie ponadto poszerza strefę odkształceń plastycznych zachodzących przy spawaniu, zmniejszając wstępne naprężenia w spoinach. Niedostateczne podgrzanie wstępne łączonych elementów spowodowało wzrost twardości i kruchości strefy wpływu ciepła spawania, co było bardzo niepożądane ze względu na nadmierną ilość węgla w stali. Spoiny po wykonaniu były czyszczone za pomocą 15-procentowego kwasu solnego i kwasu fosforowego. Kwasy mogły przeniknąć do niewykrytych spękań. Obecność w nich kwasu była bardzo szkodliwa, gdyż jest on źródłem wodoru, któ...

Więcej »

Jest to pierwszy most z betonu sprezonego wybudowany w tym miescie po wojnie.

Jest to pierwszy most z betonu sprężonego wybudowany w tym mieście po wojnie. Oznaki przedwczesnego zmęczenia zauważono już w 1976 r. i ze względów bezpieczeństwa zamknięto ruch na moście. Pochodzący z 1959 r. wiadukt w Diisseldorfie trzeba było podeprzeć, gdyż zerwały się cięgna sprężające konstrukcję jego przęseł. Gdy z nowo wybudowanego wiaduktu na. dojeździe do mostu w Kolonii (Deutzer Messekraisel) zaczęły spadać odłamki betonu wielkości talerza, władze drogowe nakazały dokonanie przeglądu wszystkich mostów z betonu sprężonego. Stwierd...

Więcej »

Uderzenie w kosc udowa

Pierwsze zagrożenie mostu zostało zauważone w 1880 r. , gdy powódź wyrządziła duże szkody. Sądzono, że sklepienia skrajnych przęseł zbytnio hamują przepływ wysokiej wody, powodując jej rozlanie po okolicy. Jednocześnie zgłoszono wątpliwości dotyczące nośności konstrukcji przęsła łańcuchowego i domagano się dokładnej inspekcji. W lipcu 1885 r. , w odpowiedzi na te zastrzeżenia, został przeprowadzony przegląd mostu, w wyniku którego stwierdzono dobry stan żelaznych elementów obiektu i bezpodstawność obaw dotyczących niewystarczającego bezpi...

Więcej »
http://www.usggenetyczne.com.pl 751#domek w ogrodzie , #samsung tryb serwisowy , #opel meriva opis kontrolek , #zakuwarka do przewodów hamulcowych , #praca dla studentów kraków olx , #posadzki żywiczne dekoracyjne , #kafelki bezfugowe , #blat drewniany praktiker , #telewizory led olx , #grill ogrodowy castorama ,