Rola poszczególnych budynków w zabudowie miasta

Obszerne gmachy mieszkalne i administracyjne, magazyny intendentury, warsztaty i fabryki wytwarzające sprzęt wojenny i zaopatrzenie żołnierza, stajnie, hangary itp. zaczynają odgrywać wielką rolę w zabudowie całego nieraz miasta. Obok tego wchodzą w grę często wielkie tereny, przeznaczone dla wychowania fizycznego żołnierza i dla celów ćwiczeń różnych rodzajów broni. Przy czym nowoczesna technika wojenna, działająca wielkimi masami ludzi i udoskonalonym sprzętem mechanicznym, wymaga coraz większych przestrzeni dla celów powyższych. Ćwiczenia piechoty i konnicy, zmotoryzowane oddziały specjalne, ...

Odbudowa i naprawa miast europejskich

Odbudowa i naprawa miast europejskich — a polskich w szczególności — po bezgranicznych zniszczeniach dokonanych w II wojnie Światowej, stawiają rozlegle zadania urbaniście dzisiejszemu. Zadania te potęgują się jeszcze przez wielkie postulaty postępu społecznego, przez konieczność podniesienia poziomu mieszkalnictwa, podniesienia przemysłu, polepszenia i rozwoju warsztatów pracy we wszelkich jej postaciach. Tezy zasadnicze urbanistyki, przeprowadzone w Obu tomach w pierwszych dwóch wydaniach tej pracy zostały podkreślone i wysunięte na czoło zagadnień doby obecnej przez sam bieg życia człowieka i p...

Czynnik warunków gospodarczych i społecznych

Czynnik warunków gospodarczych i społecznych w budowie miasta wieku XIX-go składa sie z dwóch grup zjawisk. Pierwsza jest olbrzymi przyrost ludności we wszystkich krajach Europy. Przytoczone wykresy ilustrują go w sposób dostateczny. Rysem charakterystycznym tego przyrostu jest skupianie się bardzo szybkie ludności w miastach przeważnie wielkich. Wzrasta ona nie tylko skutkiem przyrostu naturalnego, lecz również jest wynikiem bardzo wzmagającej się imigracji ze wsi do miasta w poszukiwaniu pracy i pozornie łatwych zysków. Drugą grupe stanowi olśniewający rozwój techniki; przede wszystkim w d...

Potrzeby człowieka.

Wpływ poszczególnych urządzeń techniki komunikacyjnej jest bardzo różnolity. Rozróżniamy poszczególne ich grupy: 1) Żegluga morska i śródlądowa. 2) Koleje normalnotorowe, parowe i elektryczne. 3) Kolejki parowe podmiejskie i kolejki elektryczne. 4) Tramwaje i trolleybusy. 5) Kolejki miejskie elektryczne pod- i nadziemne, tzw. «metro». 6) Ruch konny osobowy i towarowy. Ruch rowerowy. 7) Ruch samochodowy, osobowy i towarowy — autobusy. 8) Lotnictwo. Grupa pierwsza, tj. żegluga morska i śródlądowa, wpływa na konstrukcje miasta w samym jej zaraniu, tworząc podstawy gospodarcze powstania i rozw...

Najnowsze zdjęcia w galerii meble-designo:

331#konsorcjum stali zielonka , #komserwis , #systemy suchej zabudowy , #farba silikatowa , #brikomarsze inowrocław , #olx iława , #rolety katowice , #olx malbork , #altana ogrodowa projekt pdf , #gaz propan butan cena ,