W mostach stalowy korozja zaczyna sie zwykle od powierzchni elementów konstrukcji

Filed Under: Bez kategorii    by: admin

W ostatnich kilkunastu latach obserwuje się niespotykane uprzednio nasilenie uszkodzeń mostów z betonu przez korozję. W mostach stalowy korozja zaczyna się zwykle od powierzchni elementów konstrukcji, w betonowych – nierzadkim zjawiskiem jest korozja wgłębna powstając w następstwie przepuszczalności ich materiału. Stąd na przykład korodują pręty zbrojeniowe, gdy są osłonięte zbyt cienką otuliną. Zwiększają przy tym swoją objętość wywierając na beton naciski poprzeczne dochodzące do 13 MPa. Powoduje to zarysowania i odpryski betonu. Przyczynami zintensyfikowania korozji są m. in. błędne rozwiązania konstrukcyjne, wzrost agresywności środowiska, a w warunkach krajowych – stosowanie cementu o niewłaściwych cechach. -Wiele mostów wymaga przez to napraw głównych, a niektóre nawet wymiany konstrukcji. Proces zmęczenia mostów żelbetowych i z betonu sprężonego zachodzi, gdy naprężenia w betonie przekraczają wartości krytyczne powodujące zarysowania betonu oraz, gdy konstrukcja podlega przy tym przez długi czas znacznym zmiennym obciążeniom. Następstwem rys w betonie jest koncentracja naprężeń i zmiana warunków działania zbrojenia, co sprzyja zmęczeniu konstrukcji. Występujący przy zmęczeniu wzrost liczby i wielkości mikrorys, w przypadku dużej liczby zmian obciążeń, prowadzi do awarii lub katastrofy. [przypisy: broker starogard, mrowka tarnow, czym malować drewno ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard czym malować drewno mrowka tarnow

Archiwum

© Copyright 2018 meble ogrodowe technorattan All Rights Reserved