Opisane uszkodzenia mostów spowodowaly podjecie w ZSRR wielu dzialan

Filed Under: Bez kategorii    by: admin

Opisane uszkodzenia mostów spowodowały podjęcie w ZSRR wielu działań. Między innymi ograniczono stosowanie konstrukcji sprężanych po stwardnieniu betonu, rozwinięto technologię wytwarzania belek mostowych z kablami napinającymi na stendach przed betonowaniem, opracowano nowe zasady przygotowania zaczynu iniekcyjnego i przeprowadzania iniekcji (Jarorniniak, 1959). W popularnym ilustrowanym magazynie wydawanym w RFN Stern ukazał się krótki artykuł informujący, że już po 20 latach eksploatacji most Schmargendorf z betonu sprężonego (Berlin Zachodni) nadaje się do rozbiórki z powodu poważnych uszkodzeń. Most, który po wybudowaniu w 1960 r. był uważany za niezwykle udany, obecnie jest zamknięty dla ruchu i wkrótce będzie rozebrany, ponieważ jego naprawa jest nieopłacalna. Nie jest to jedyny most z betonu sprężonego, któremu grozi katastrofa. Niektórzy fachowcy niemieccy uważają, że w RFN od 30 lat budowano niewłaściwą odmianę mostów, tj. z betonu sprężonego. Wymieniany jest m. in. most przez rzekę Men na autostradzie prowadzącej przez góry Spessart, w którym wkrótce po wybudowaniu w 1962 r. naliczono 67 zarysowań, a liczba ich po upływie następnego roku wzrosła do 130. Obecnie ugięcie w środku rozpiętości przęsła dochodzi do 50 cm. Obniżył się także o 3 cm pomost wybudowanego w 1952 r. mostu przez kanał w Hamburgu. [hasła pokrewne: systemy suchej zabudowy, broker starogard, meble dla dzieci ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: broker starogard systemy suchej zabudowy meble dla dzieci

Archiwum

© Copyright 2018 meble ogrodowe technorattan All Rights Reserved