Intensywna korozja byla spowodowana slonym morskim powietrzem i zanieczyszczeniami nanoszonymi przez wiatr.

Filed Under: Bez kategorii    by: admin

Intensywna korozja była spowodowana słonym morskim powietrzem i zanieczyszczeniami nanoszonymi przez wiatr. Największe obawy wzbudzały ogniwa łańcuchów, gdyż 16 ogniw składało się tylko z dwóch członów i w razie pęknięcia jednego z nich całe obciążenie przypadłoby na drugi, co groziło katastrofą. Nie wszystkie ogniwa jednak są dostępne: nie tylko trudno je konserwować, ale nawet przeprowadzać ich inspekcję. Większość tych ogniw spełnia jednocześnie rolę krzyżulców kratownic przęseł wiszących albo stanowi górne pasy kratownic wspornikowych w przęsłach sąsiednich. Ogniwa mają długość 6 m, szerokość od 12,5 do 30 cm. Przy naprawie mostu niektóre stare elementy zastąpiono nowymi, wykonanymi ze stali odpornej na korozję, a 16 starych ogniw łańcuchów umocniono dodatkowymi członami. Niektóre elementy przeprojektowano ułatwienia nadzoru i utrzymania. W moście co prawda nie stwierdzono niebezpiecznych uszkodzeń, ale katastrofa w 1967 r. mostu Silverridge w Point Pleasant, który miał podobną konstrukcję, skłoniła do podjęcia generalnych prac zapobiegawczych. W grudniu 1973 r. w czasie naprawy 15-kilometrowej estakady na autostradzie miejskiej w Nowym Jorku załamał się nagle odcinek konstrukcji długości 24 m. Nastąpiło to pod samochodem ciężarowym załadowanym 30 t asfaltu przeznaczonego do naprawy nawierzchni. Samochód runął na ulicę pod estakadą. Kierowca na szczęście ocalał. [więcej w: efli kościan, silver bridge katastrofa, mrowka tarnow ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: efli kościan mrowka tarnow silver bridge katastrofa

© Copyright 2018 meble ogrodowe technorattan All Rights Reserved
Redakcja