przyczyna katastrofy bylo laczne dzialanie korozji: naprezeniowej i zmeczeniowej

Filed Under: Bez kategorii    by: admin

Pęknięcie zostało spowodowane kombinacją kilku czynników i prawdopodobnie przy braku jednego z nich nie doszłoby do katastrofy. Czynnikami tymi były: – bardzo twarda stal, podatna na spękania wskutek korozji naprężeniowej; ścisłe przyleganie ogniw łańcucha w złączach, uniemożliwiające dobre powleczenie farbą szczególnie silnie obciążonych elementów, ale zawierających szczeliny, w których gromadziła się woda; – duże obciążenie łańcucha, które wywołało miejscowe naprężenie w ogniwie przekraczające granicę płynności stali; mała odporność stali na zarysowanie, która doprowadziła do gwałtownego złamania ogniwa, gdy powolnie rozszerzająca się rysa osiągnęła głębokość tylko 3,0 mm. Katastrofa Silver Bridge spowodowała wydanie w Ameryce zarządzenie nakazujące przegląd wszystkich mostów. Okazało się, że liczne mosty, które dotąd były uważane za bezpieczne, wymagają natychmiastowej interwencji ze względu na stan ich zagrożenia. Na setkach mostów amerykańskich ograniczono obciążenia i prędkość pojazdów. Większość tych mostów ma ponad 30 lat. Liczne mosty wymagają nie tylko przebudowy i wzmocnienia, ale powinny być zastąpione nowymi. W moście Bryte Bend w Sacramento (St. Zjedn. AP) w czerwcu 1970 r. w czasie betonowania pomostu pękł górny pas stalowego dźwigara głównego o przekroju skrzynkowym. [hasła pokrewne: konsorcjum stali zielonka, projekt przyłącza elektrycznego, jak malować ściany wałkiem ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: jak malować ściany wałkiem konsorcjum stali zielonka projekt przyłącza elektrycznego

© Copyright 2018 meble ogrodowe technorattan All Rights Reserved
Redakcja