Most ma przesla rozpietosci

Filed Under: Bez kategorii    by: admin

Pas był grubości 57 mm, pęknięcie miało długość 762 mm i sięgało do 102 mm na zewnętrznej stronie dźwigara. Ponadto wystąpiły także inne mniejsze spękania. Most ma przęsła rozpiętości: 56 + 2 X 113 + 56 [m]. Kilka tygodni przed katastrofą jedno przęsło w czasie betonowania na nim pomostu ugięło się ponad 15 cm pod ciężarem świeżego betonu, ale po zabetonowaniu pomostu sąsiedniego przęsła ugięcie zmniejszyło się o połowę. Uznano, że nie wywołało to szkodliwych naprężeń i nie miało nic wspólnego z awarią. Stwierdzono natomiast, że stal w moście nie odpowiadała wymaganiom normy. Przedsiębiorca wygrał sprawę sądową z dostawcą stali i otrzymał zwrot kosztów naprawy. W celu ustalenia przyczyny spękań wykonano elastooptyczny model części belki. Oglądany w specjalnym świetle wskazał miejsca koncentracji naprężeń. W wyniku badań ustalono, że ramownicowe stężenie poprzeczne zostało przyspawane do górnej części skrzynki. Projektant mostu, słusznie wymagał, aby to stężenie było ściśle dopasowane, a nie przyspawane do pasa skrzynki. Jednakże wbrew jego zaleceniu usztywnienie zostało przyspawane, co spowodowało trzykrotnie większe naprężenia w porównaniu ze stanem bez spawania. W konsekwencji tego nastąpiły kruche spękania. Głośnym echem odbiło się w gronie fachowców załamanie jednego z przęseł mostu Królewskiego (Kings Bridge) w Melbourne – Australia (J. Sidorowicz, 1964). [przypisy: meble dla dzieci, wniosek o przyłączenie do sieci gazowej, gładź gipsowa cennik ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: gładź gipsowa cennik wniosek o przyłączenie do sieci gazowej meble dla dzieci

© Copyright 2018 meble ogrodowe technorattan All Rights Reserved
Redakcja