Zalamanie mostu poprzedzil trzask, ale nie wszyscy go uslyszeli

Filed Under: Bez kategorii    by: admin

Załamanie mostu poprzedził trzask, ale nie wszyscy go usłyszeli. Ocalały świadek wydarzenia, który w chwili katastrofy stał na moście powiedział, że przed załamaniem odczuł silny wstrząs. Inny świadek, który znajdował się na statku i patrzył z boku na most widział, jak pylon obrócił się, potem przechyliła się i runęła kratownica usztywniająca. Wykonawca mostu stwierdził, że w czasie budowy nie miał przyrządów do badania ogniw łańcuchów. Po przeprowadzonych dochodzeniach i badaniach ostatecznie komisyjnie stwierdzono, iż przyczyną katastrofy było łączne działanie korozji: naprężeniowej i zmęczeniowej. Komisja orzekła, że powodem katastrofy były kruche spękania w dolnej części ogniwa 330 na złączu C 13 IV północnego łańcucha. Ponieważ opisana katastrofa, przy swej unikalności, nasuwa również wnioski, które mogą być wykorzystane w rozmaitych odmianach mostów stalowych, przytaczamy także inne opinie dla pełniejszego scharakteryzowania przyczyn tego wypadku: a. Złamanie dolnej części ogniwa było spowodowane wadą, która doprowadziła do krytycznego pęknięcia przy normalnych naprężeniach roboczych. b. Początkowe uszkodzenie było spowodowane pęknięciem wskutek korozji naprężeniowej, które rozchodziło się od powierzchni w głąb- ogniwa. Istnieją dowody, że czynnikiem powodującym spękania korozyjne była obecność w stali siarkowodoru. c. Przyczyną katastrofy była koncentracja-naprężeń wskutek tarcia między ogniwem łańcucha i sworzniem. d. Niewłaściwe: skład i obróbka cieplna stali spowodowały bardzo małą odporność ogniwa na pęknięcia w niskiej temperaturze. e. [hasła pokrewne: designerskie wieszaki, klimatyzacja precyzyjna, wzorcowanie termometrow ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: designerskie wieszaki klimatyzacja precyzyjna wzorcowanie termometrow

© Copyright 2018 meble ogrodowe technorattan All Rights Reserved
Redakcja