Sieci kanałów wodnych i uregulowanych rzek

Filed Under: Bez kategorii    by: admin

W bardzo wielu krajach środkowej i zachodniej Europy urządzenia sieci kanałów wodnych i uregulowanych rzek, oraz związanych z nimi portów, zostały już doprowadzone do bardzo wysokiego poziomu technicznego. Natomiast w Polsce, z niewielkim wyjątkiem niektórych urządzeń na obszarach zachodnich państwa, jest ta dziedzina techniki przeważnie jeszcze w stanie niemal pierwotnym. Dotychczas został uczyniony pierwszy znamienny krok — powstał wielki port morski w Gdyni, który od razu po kilku latach istnienia, wstąpił w szereg najlepiej urządzonych i technicznie wyposażonych portów na wybrzeżach północnych Europy. Natomiast ogromne zadania oczekują dziesiątki największych miast polskich, W których omawiane urządzenia portowe, rzeczne i kanałowe wejdą w program rozwoju i konstrukcji urbanistycznej w najbliższych już latach. Sląskie Zagłębie Węglowe, Kraków, Warszawa i inne miasta, przede wszystkim nad Wisłą położone, winny poczynić wielkie wysiłki, aby wreszcie skorzystać z wyjątkowej geograficznej sytuacji Wisły i jej dopływów, obejmujących swymi ramionami niemal cały obszar państwa. W przeciwieństwie do odwiecznego systemu dróg wodnych, tworzących w ciągu tysiącleci podstawy gospodarcze wielu miast, stoi sieć kolei parowych. Jako Świetny wynik wynalazków technicznych i prężności gospodarczej opanowała ona w ciągu kilkudziesięciu lat całe kontynenty i zmieniła wprost oblicze polityczne, gospodarcze i częściowo geograficzne całego niemal Świata. Obok żeglugi opanowywującej wybrzeża kontynentów, stała się ona siecią pulsujących arterii życia gospodarczego głębi tychże kontynentów. Dokonała ona cudu rozkwitu cywilizacji obu lądów amerykańskich, Azji Wschodniej i Syberii w ciągu tylu dziesiątków lat, ile dawniej upływało wieków. Zrodzona w pierwszej połowie wieku XIX, już na początku wieku XX stała się podstawą całego ustroju Europy, takiego, w jakim go zastał wybuch wojny światowej. Wielkość sieci kolejowej każdego z państw europejskich oraz charakter techniczny urządzeń linii, stacji i taboru kolejowego jest przyczyną całego szeregu objawów tak dodatnich, jak i ujemnych w budowie współczesnego organizmu miejskiego. [patrz też: wzorcowanie termometrow , wzorcowanie przyrządów pomiarowych , kotwy do drzwi ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: kotwy do drzwi wzorcowanie przyrządów pomiarowych wzorcowanie termometrow

© Copyright 2018 meble ogrodowe technorattan All Rights Reserved
Redakcja