Przykladem jest wiadukt w Rykach nad linia kolejowa

Filed Under: Bez kategorii    by: admin

Przykładem jest wiadukt w Rykach nad linią kolejową, na drodze państwowej Warszawa-Lublin, który po 7 latach użytkowania musiano rozebrać ze względu na uszkodzenia (Pomykała, 1984). Wiadukt zawierał 12 przęseł rozpiętości po 15 m. Konstrukcją przęseł były belki prefabrykowane Płońsk, sprężone splotami strun, podpory – także prefabrykowane – zawierały po dwa żelbetowe słupy i oczep. Korozja uszkodziła płyty chodników, prefabrykowane poprzecznice podporowe, końce belek i beton w zamkach łączących ich półki, całkowicie zniszczyła urządzenia dylatacyjne i odprowadzające wodę z wiaduktu. Uszkodzona była nawierzchnia i izolacja pomostu. Pojawiły się podłużne rysy w słupach podpór, oraz odpryski betonu i rysy w oczepach, w strefach podparcia belek. Zostały zablokowane metalowe łożyska. Przy próbie naprawy okazało się, że na końcach belek nie tylko skorodował beton, ale także zbrojenie i sploty sprężające. Po wykuciu betonu w spękanych zamkach łączących półki belek stwierdzono, że nie wszystkie pręty zbrojenia zostały w czasie budowy zespawane. Po oczyszczeniu półek za pomocą piaskowania okazało się, że występują w nich liczne rysy poprzeczne nad prętami zbrojenia, otulina betonowa ma grubość tylko około 5 mm i że niektóre pręty wystają z betonu. Wobec takiego stanu zdecydowano wiadukt rozebrać i w jego miejsce zbudować nowy, skrócony do 7 przęseł oraz o zmienionej konstrukcji. Między innymi zastosowano poprzecznice podporowe zabetonowane na miejscu, które osłoniły końce belek oraz przekonstruowano podpory. [hasła pokrewne: wzorcowanie termometrow, kotwy do drzwi, benfotiamina ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: benfotiamina kotwy do drzwi wzorcowanie termometrow

© Copyright 2018 meble ogrodowe technorattan All Rights Reserved
Redakcja