Naprezenia niszczace byly nastepstwem nie wlasciwej kolejnosci spawania

Filed Under: Bez kategorii    by: admin

Pierwsze pęknięcie powstało przy jednym połączeniu spawanym i wywołało nagłą zmianę sił wewnętrznych, bez uprzedniego wystąpienia deformacji oraz wzrost ugięcia konstrukcji. Oprócz tego nie stwierdzono ani jednego wyraźnego pęknięcia, natomiast zanotowano liczne drobne zarysowania. Naprężenia niszczące były następstwem nie właściwej kolejności spawania. Lokalne odkształcenia, które przy tym wystąpiły w miejscach nadmiernych naprężeń spawalniczych były większe niż granica sprężystości stali. W mostach spawanych występują liczne uszkodzenia zmęczeniowe. Dotyczy to szczególnie spawanych mostów kolejowych, położonych na liniach intensywnie eksploatowanych. Najczęściej uszkodzenia zaczynają się w połączeniach elementów konstrukcji, w miejscach koncentracji naprężeń i osłabienia przekrojów przez korozję, w których warunki sprzyjają powstawaniu pęknięć zmęczeniowych. Następstwa tych niekorzystnych zjawisk zwykle ujawniają się w niskiej temperaturze. O zagrożeniu mostów stalowych przez korozję świadczą liczne awarie i katastrofy tych konstrukcji. Rano 15 września 1886 r. o godzinie 8 wydarzyła się katastrofa środkowego łańcuchowego przęsła mostu drogowego przez rzekę Ostrawice koło Morawskiej Ostrawy. Pomost był zawieszony na czterech łańcuchach umieszczonych parami przy jego bokach. Most oddano do eksploatacji w 1851. [hasła pokrewne: designerskie wieszaki, wypożyczalnia samochodów gdańsk lotnisko, aflibercept ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: aflibercept designerskie wieszaki wypożyczalnia samochodów gdańsk lotnisko

© Copyright 2018 meble ogrodowe technorattan All Rights Reserved
Redakcja