Gdy ciagnik wjechal na przeslo nastapilo zlamanie wszystkich czterech stalowych dzwigarów glównych

Filed Under: Bez kategorii    by: admin

Katastrofa nastąpiła w rok po oddaniu mostu do użytku, 10 lipca 1962 r. w czasie przejazdu ciągnika z przyczepą, o łącznej masie około 45 t. Gdy ciągnik wjechał na przęsło nastąpiło złamanie wszystkich czterech stalowych dźwigarów głównych. Były to belki dwuteowe, spawane, ze stali o dużej wytrzymałości. Oba pasy belki były połączone ze środnikiem spoinami pachwinowymi. Dolny pas, wzmocniono w środkowej części nakładką przyspawaną do niego również spoinami pachwinowymi. W zniszczonym przęśle trzy belki były złamane przy obu końcach a czwarta – tylko przy jednym. Wszystkie złamania nastąpiły w odległości około 5 m od końców belek. Pęknięcie zaczynało się na poprzecznej krawędzi spoiny pachwinowej, którą przyspawano koniec nakładki 40 pasa dolnego, przechodziło przez ten pas na środnik i w kilku przypadkach przebiegało do pasa górnego. W czasie dochodzenia ustalono wiele przyczyn załamania się przęsła pod obciążeniem, które nie przekraczało dopuszczalnego. Do głównych przyczyn zaliczono technologiczne: niewłaściwą jakość stali i jakość spawania. – Została użyta stal o dużej wytrzymałości, którą w konstrukcji spawanej zastosowano po raz pierwszy. W czasie dochodzenia stwierdzono, że jakość stali w belkach załamanego przęsła nie odpowiadała ani wymaganiom normowym, ani dodatkowo określonym przez inwestora. Analiza próbek stali wyciętych ze zniszczonych belek wykazała, że ilość węgla dochodziła do 0,28010, a manganu do 2,03%. [przypisy: bramki rozsuwane, styropian spadkowy, przeciski pod drogami ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bramki rozsuwane przeciski pod drogami styropian spadkowy

© Copyright 2018 meble ogrodowe technorattan All Rights Reserved
Redakcja