Komentujac katastrofe Silver Bridge

Filed Under: Bez kategorii    by: admin

Komentując katastrofę Silver Bridge czasopismo RFN podało, że prawdopodobnymi jej powodami mogły być: – spękania zmęczeniowe w miejscu oparcia łańcucha na słupku, – spękania zmęczeniowe w płaskim ogniwie łańcucha, – korozja elementów silnie obciążonych. Z rumowiska zebrano elementy obu pylonów oraz części obu łańcuchów długości około 450 m, szukano usztywnień i starano się je uporządkować. Pomimo, że wszystkie części były oznakowane, trudno było ustalić, z którego miejsca pochodziły, gdyż konstrukcja była dwukrotnie symetryczna, tak że niektóre elementy występowały czterokrotnie, a ogniwa łańcuchów nawet ośmiokrotnie. Poszukiwania na dnie rzeki były niezwykle żmudne. W pracach poszukiwawczych kierowano się barwą farby, która mogła wskazywać miejsce zajmowane przez element w konstrukcji. Stwierdzano, że złamane zostało tylko jedno ogniwo łańcucha. Przeciążenie ogniwa wskutek pęknięcia z jednej strony spowodowało wyrwanie sworznia łączącego sąsiednie ogniwa. Sworzeń miał C/J 210 mm i masę 160 kg. Inspektor nadzorujący most przyznał, że w 1965 r. wykonał kontrolę niedokładnie, a w czasie poprzedniej inspekcji w 1951 r. , sprawdzono wysoko położone elementy tylko wizualnie przez lornetkę, chociaż przepisy wymagały wejścia na pylony i obejrzenia konstrukcji z bliska . [patrz też: Konstrukcje drewniane, Budownictwo drewniane, pokoje 2 osobowe z parkingiem wielkopolska, blachodachówki gontopodobne ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: blachodachówki gontopodobne Konstrukcje drewniane, Budownictwo drewniane pokoje 2 osobowe z parkingiem wielkopolska

© Copyright 2018 meble ogrodowe technorattan All Rights Reserved
Redakcja