Jest to pierwszy most z betonu sprezonego wybudowany w tym miescie po wojnie.

Filed Under: Bez kategorii    by: admin

Jest to pierwszy most z betonu sprężonego wybudowany w tym mieście po wojnie. Oznaki przedwczesnego zmęczenia zauważono już w 1976 r. i ze względów bezpieczeństwa zamknięto ruch na moście. Pochodzący z 1959 r. wiadukt w Diisseldorfie trzeba było podeprzeć, gdyż zerwały się cięgna sprężające konstrukcję jego przęseł. Gdy z nowo wybudowanego wiaduktu na. dojeździe do mostu w Kolonii (Deutzer Messekraisel) zaczęły spadać odłamki betonu wielkości talerza, władze drogowe nakazały dokonanie przeglądu wszystkich mostów z betonu sprężonego. Stwierdzono spękania w ponad jednej trzeciej z 6800 takich mostów drogowych, a w 15 dużych obiektach na autostradach doszły one do tak znacznych rozmiarów, że zaczęto się zastanawiać, jak długo te obiekty będą jeszcze nadawały się do eksploatacji. Poza spękaniami betonu stwierdzono bowiem korozję stali zbrojeniowej. Uszkodzenia te co prawda nie stanowią bezpośredniego zagrożenia jakie wystąpiło w berlińskim moście Schmargendorf. Problem mostów z betonu sprężonego był rozpatrywany na naradzie w Stowarzyszeniu Niemieckich Inżynierów, na której wyrażono pewne zastrzeżenia dotyczące trwałości tych mostów. [przypisy: Konstrukcje drewniane, Budownictwo drewniane, wieszaki ubraniowe, pełna obsługa od projektu po jego realizację ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Konstrukcje drewniane, Budownictwo drewniane pełna obsługa od projektu po jego realizację wieszaki ubraniowe

© Copyright 2018 meble ogrodowe technorattan All Rights Reserved
Redakcja